برد الکترونیکی

اتصالات با سیم کشی در برد

برد الکترونیکی

در انواع بردهای الکترونیکی اتصال قطعات به وسیله لاین های سیم کشی به شکل های مختلف صورت می گیرد. این سیم کشی به وسیله سیم های لاکی نازک نیز می تواند انجام شود. اغلب در مدارهای smd برای ترمیم قطعاتی که در مدار از نقطه اتصال خود جدا شده اند از این نوع سیم ها استفاده می شود. به دلیل نازک بودن این نوع سیم ها نیازی به لخت کردن سیم قبل از لحیم کردن نوک سیم نیست. سیم کشی روی برد در دستگاه های مختلف با یکدیگر متفاوت است.

اگر مسیر سیم کشی های روی برد الکترونیکی به هر دلیلی قطع شود ارتباط قطعات موجود در دستگاه با مشکل مواجه می شود. در نتیجه نیاز به پیدا کردن قطعه مربوطه توسط فردی ماهر است تا در حین تعمیر آسیب دیگری به دستگاه وارد نشود.

در بسیاری موارد برای تعمیر دستگاه و بردی که اتصالات آن از هم جدا شده است از pbc و یا یک مدار چاپی استفاده می شود. از آنجایی که سیم لاکی برای این نوع مدار دارای یک عایق محافظ است و از نوع شفاف می باشد در نهایت می توان اتصالات را به خوبی مشاهده نمود. تعمیر برد الکترونیکی در هر یک از دستگاه ها نیاز به تخصص ویژه دارد که با شرکت در دوره آموزش تعمیرات برد الکترونیکی تخصص کسب می شود تا خدمات تعمیر به شکلی مطلوب ارائه شود.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی